Virtus. Felsőbb osztály jelképe. A vadász az elejetett állat bőrébe bújik: szert tesz az erejére, megszerzi tulajdonságait. Gazdagság, státusz szimbólum, exotikum. Éjszakai ragadozó, melegvérű, dögös, szexi.

Az állatokat erősnek, hatalmasnak gondoljuk, olyan tulajdonságaik vannak, amik nekünk nincsenek. Amikor mi állatmintába bújunk azt szeretnénk, hogy észrevegyenek bennünket. Asszertívitás, érettség, önbizalom, függetlenség. Még Roberto Cavalli is azt mondta – aki pedig keveset foglalkozott stíluspszichológia-val – hogy “aki felveszi, megváltozik. Christian Dior még hozzáteszi: “Ha kedvesnek akarsz lenni, mást válassz. “

Az öltözékünk megmutat minket. A stílusunk vagy annak hiánya rólunk szól. Krónikása annak, amik vagyunk és amilyenek szeretnénk lenni. A második bőrünk. Minden, ami rajtunk van szerepel: ruha, haj, smink, köröm, ékszer, még a tetoválás is. Ez a jelmezhatás. A ruha egyszerre üzenet és egyszerre van hatással a viselőjére is.

Az állatminta nem trendi: klasszikus és időtlen. Nem divat, hanem állandó jelenlét. Millió varációja van. Tud fejedelmi lenni, hordja a középosztály és lehet ócska, lotyós is. Az érzés és az üzenet, mindig és mindekinek kell. Nincs még egy minta a divattörténetben, ami ennyi helyen és időben arat.

Senki nem hordja, aki egész este a sarokban szeretne ülni. Esküvői vendégként se válaszd, nem illik magadra vonni a figyelmet a menyasszonyról.

A leopárdmintát persze kicsavartuk az arisztokrácia kezéből: először az ipari forradalom váltotta aprópénzre, most a globaizáció kezd ki. Olcsó lett, legyszerűsödött,  elvettük a jelentését, átszínezzük, mindenre nyomjuk, trenddé tesszük. Semmi baj, a divat móka és kísérletezés. A divat mindenkié. 

Nekem az állatminta: továbbra is kortalan sikk és bátorság.

Fotó: @redit

Style: @lillacsokasystylist

MUA: @norabrownmakeup

Haj: @agiredlimakeup

Modellügynökség: @silverchicmodels